Tuesday, May 24, 2011

I'm officially a Unit Trust Consultant



     Alhamdulillah...last Sunday (22nd May) akhirnya  dapat juga aku SMS dari Public Mutual berkenaan agent code , since agent code nie penting kalau tak kita masih belum boleh dianggap sebagai Unit Trust Consultant and masih tak boleh buatkan investment untuk semua client in the future. Bila dah dapat agent code nie..maka secara rasmi aku dah jadik seorang Unit Trust Consultant with Public Mutual. Start last week lagi aku dah mula cergas dengan kerja2 penerangan kepada beberapa prospek aku tentang Unit trust investment yang setakat nie alhamdulillah menguntungkan. Since Unit trust adalah tergolong dalam mid term to long-term investment, kiranye elok lah utk family2 muda utk mula buat investment/menyimpan utk education fund anak2 kita nanti, retirement plan bila kita dah tak bekerja nanti, dll. dari segi investment, capital bole dapat dari 2 cara , cash & EPF. Dalam waktu sekarang nie , paling mudah ialah investment dengan membuat withdrawal Akaun 1 EPF. So, kita tak terasa sangat lah nak kluar duit dari poket seniri , maklumlah..RM50 pon agak berat nak kluar even utk investment, so melalui EPF kita akan buat withdrawal and terus invest ke unit trust melalui beberapa jenis fund yang Public Mutual tawarkan. Public Mutual Unit Trust adalah Syariah-Compliance so kita jgn risau kehalalalan nye. Insyallah, aku ade time , aku sambung skit lagi tentang jenis fund yang ditawarkan or sape2 blogwalker yang terbaca and berminat bole contact aku anytime . Wassalam..

0 comments:

Post a Comment

IT ALL STARTS HERE........ Headline Animator

IT ALL STARTS HERE........