Wednesday, May 25, 2011

2nd Round of Masterchef Malaysia



Salam semua...kita sambung skit dari last post aku tentang 1st round of Masterchef Malaysia audition di KL. Utk 2nd rouind nie ialah cook off session yang mana aku kena bawak semua raw materials utk buat resepi aku masa 1st round haritu. Kali ni aku diberi masa selama 5 min utk prep materials, 50min utk masak and 5 min utk present depan para juri.
 Gamba nie ialah masa aku tgk masak sos..boleh lak cameraman nie datang serbu tangkap pic aku ..aku pon dah standby dah bila nampak kelibat cameraman nie datang and angkat camera..sempat dia cakap "U terus memasak pandang cam k"..heheh ..aku pon terus capai black pepper and pandang cam lantas buat muka (my wife slalu cakap i buat muka depan cam)...so..pic nie kira mcm menarik gak sebab masa aku tgh tuang black pepper , masa tu dia snap..kalau zoom dekat ,u all mesti nmpk black pepper tu sedang melimpah kluar dari container tu terus ke atas sudu..heheh...dramatik tuuu!!!...nway..lepas masak ...hiasan wajib buat depan juri...aku masuk and terus angkat barang2 aku atas meja...juri soalan pertama yg dia tanye.."napa u tak masuk kul 9.30 am tadi yek?..mencanak gak aku jawab..thot dia tanye main2..aku cakap "Stuck dalam traffic jam...almost 2 jam...smart tunnel ditutup..tapi saya ikut alternatif route lain..n alhamdulillah...sampai gak walau lewat.." tunjuk skit kita semangat!!..hihi..oklah..comment juri sangat positive...killer pada sos ...n sotong and udang crispy...memang sedap..rasa sos bila cicah dgn udang..rasa yellow mustard menyerlah"..dalam hati aku..alhamdulillah...itu komen papa Joe..komen chef zubir.."simple presentation and udang nie rangup..sedap..especially bila cicah sos.."..syukur sgt aku...nway...ramai yg lain buat resipi yg memang style hotel 4.5 bintang..mantap..just berserah je lah..ade rezki...tak kemana..doakan aku dapat masuk ke next round -Top 50...amin...

0 comments:

Post a Comment

IT ALL STARTS HERE........ Headline Animator

IT ALL STARTS HERE........