Friday, June 10, 2011

Ummar ibn Heilmy..It all starts here...

Salam...almost 2 weeks aku tak menulis kat blog nie dan post terbaru nie memang aku tak sabar nak tulis.. Cuma dari sehari ke sehari aku delay coz melayan member baru dalam family aku...Ummar ibn Heilmy ..baby boy .lahir pada tanggal 27th May 2011 tepat jam 8.23pm bersamaan hari Jumaat , 23 Jamadilakhir 1432H di Hospital Pakar An-Nur, Bangi..
 Pada hari itu , aku menyaksikan Ummar dikeluarkan dari perut ibunya secara Caesarean...(aygku...i love u so much)...subhanallah!!!..besar betul pengorbanan isteriku melahirkan Ummar, hingga membuatkan aku rase andainye ibu ku masih lagi hidup, tentu sekali aku akan mendakap , memeluk ciumnye mengenangkan betapa besar pengorbanannye melahirkan aku. Apapun,pada detik Ummar dilahirkan tu, aku sempat merakamkan detik2 bersejarah tu dari saat kakinye ditarik keluar Dr.Khamsiah..(tq Doc.).. hingga selesai Ummar dibersihkan...:)..utk Ummar , papa & ibu sentiasa doakan Ummar jadi anak yg soleh dan yg terbaik

Aku dgn semangat besiap macam aku yg nak bedah ..huhu
                                                                                                                                                                


Tgh senyum melerik sambil tunggu turn nak kena Caesar..huhu..

Wife aku tersenyum happy dgn aku menantikan turn nak masuk O.T...siap ler lepas nie..hihi..

Kaki Ummar dah mula keluar...+ badan skit..muka masih nak menyorok kat dalam perut...




Ummar dah half way through nak melihat dunia...


Dr.Kham sedang revive Ummar yg masih in a state of  limbo...


1st appearance of my little Ummar..heheh..bangun..bangun!!! (8.23pm)

Umbilical cord baru lepas dipotong..


"Ibu..ibu...assalamualaykum...!! My name is Ummar and i'm not a terrorist.".hihih...

Syok plak die kena dokong ngan Dr.Kham..hihi

Ummar di labour room..sedang dibersihkan oleh kakak-kakak nurse..suka la tuu...

Ummar mula buat stunt...menangis tak ingat!!!

Ummar said , " Aduh...pedih mata nie kena lampu!!"...

"Kak nurse..pelan2 la skit nak jab Ummar punya peha nie..."

Ummar weighing 3.4 kg ..heavy weight tuu...


"Salam papa...(wink2)...Ummar dah leh jumpa ibu tak nie??..."

"X bole lagi??? Eiii..cepatlah.."..heheh

"Ummar sejuk la papa...selimut camni baru panas..hihi..(baru selesai Azan & Iqamah)


"Oklah..Ummar rehat jap..letih kena jab 2x ngan nurse.."..




So..itu sebahagian pic Ummar yg sempat aku snap lepas deliver ...lepas nie Ummar terus dibawak ke nursery utk get aquainted ngan baby2 lain yg sewaktu dengan die...wife aku masih lagi unconscious coz doc terpaksa jab dia dgn ubat tido.. dia ade allergy pada antibiotic..badan naik gatal2 ketika operation..aku dan dr. kena garu satu badan...alhamdulillah after 2 hrs dia gain consciousness...and 1st thing yg dia tanye..Ummar lelaki ke pompuan...hmm...kelakar jugak la wife aku nie...nway...I luv u ayg for your commitment and for all the sacrifice. To ayg...tq and me doakan ayg cepat sembuh ..so bole kita bawak Ummar jalan2..and jaga Ummar sama2...insyallah..salam


4 comments:

NR#4 said...

pa, thnx for being the shoulder. am not dat tuff to go thru diz alone. i love u

Farrah said...

ahza muka tak takut lgsg nk kena bedah.. hehe..
wahhh.. bestnye boleh rakam sume detik2 bermakna tu :)

semoga umar menjadi anak yg soleh.. aminnnnn :)

AufaZanKi said...

salam..tahniah buat heilmy (kita x pernah jumpa even sedara mara..hee)..tahniah jg buat ahza...amanah buat kalian... :)

Heilmy Idris a.k.a Galak said...

cik puan fara: itu je shot yg muka tak takut..yg lain semua muka cuak
aufazanki: tq, insyallah raya tahun nie kalau takde aral melintang leh jumpa di kg.

Post a Comment

IT ALL STARTS HERE........ Headline Animator

IT ALL STARTS HERE........