Friday, April 22, 2011

Mie kari sama tapi tak serupa.....


Salam, arini aku pegi kemaman amik stok VeMMA mangosteen juice yang dah dekat seminggu tak minum..Skynet tak anta plak ke Kijal nie arini..ape daa..kata courier service tapi ade plak area yg tak anta..pelik tul aku...next time biar aku bukak courier service seniri la kalau susah..biar aku cover area Kijal nie..jadik wakil Skynet..waa..marah betul bunyik...nway..stok juice dah dapat...bole wife aku minum ..sian Ummar teringin nak minum..hihi..oklah..nak cite skit..cecite...balik jek dari ngambik jus..wife kol..dia ajak makan skali...aku tanye nak makan kat ne..cam biase..dia terdemut2 jawab tak tau..hmm..aku bab gini yg malas nie..malas nak pikir nak makan kat ne..last2 aku cakap..pikir then sms aku nak makan mana..last2 dia ajak makan kat gerai C2..ntah ape nama penuh gerai tu..aku tak hingat...sampai sana kitorang pon orderlah..haritu makan mihun suop dah..kalai nie nak try mie kari..aku suka jek mee kari..kalau makan kat gerai tepi pantai..slalu mkn mee kari..order sampai aku mkn..wife pon sama...so aku compare la ngan gerai yg aku biase makan..just imagine harga sama RM4..tapi bahan mcm byk takde..kat sini telur suku..kat sana telur separuh..kat sini takde kentang..kat sana mewah kentang...ayam sama byk..tauhu sama byk..sedap?? kat sana aku rase lagi best...aku pelik la...camne lah diorang nie meniaga.bab telur pon mau kedekut ke...tak kayanye kalau bagi telur suku ..apel yg nak save sgt...kentang pon berapa sen sgt kan..masuk la dalam kuah kari tu..ape la salah..nway..aku bab makan nie jenis tak cerewet..tapi kerap kali rase pelik la kat peniaga nie bila tgk ape yg diorang jual/bagi bila kita beli...kadang2 rase mcm duit kita nie tak laku pon ade jugak...klah..aku nak prep masak..masak telur masak kiap..balik nnt wife aku nak makan dinner..aku arini..hmm..makan sekut cecah ayer melo je lah!!!!..salam

2 comments:

NR#4 said...

tapi mee yg saye masak itu hari lagi sedap dari mereke-mereke punye kan kan?

Heilmy Idris a.k.a Galak said...

hmm...boleh arrrhh!!!..heheh..tak3..best2..ayg masak mmg best ..mcm junior masterchef..hihi

Post a Comment

IT ALL STARTS HERE........ Headline Animator

IT ALL STARTS HERE........